Retragerea din contract

Retragerea din contract fără a oferi niciun motiv - numai pentru consumatori.

Un consumator are dreptul de a se retrage din contract în termen de 30 de zile, fără a da niciun motiv. Perioada de retragere din acord expiră după 30 de zile de la:

1) în cazul Contractului de achiziție de bunuri - la data la care consumatorul a intrat în posesia bunurilor sau la data la care o terță parte, alta decât transportatorul și indicată de consumator, a intrat în posesia bunurilor;

2) în cazul în care contractul se referă la achiziționarea mai multor bunuri care sunt livrate separat - data la care consumatorul a intrat în posesia ultimului bun sau data la care o terță parte, alta decât transportatorul și indicată de consumator, a intrat în posesia ultimului bun;

3) în cazul unui contract de achiziție de bunuri livrate în tranșe sau părți - la data la care consumatorul a intrat în posesia ultimei tranșe sau părți sau la data la care o terță parte, alta decât transportatorul și indicată de consumator, a intrat în posesia ultimei tranșe sau părți;

4) în cazul unui contract de livrare regulată de bunuri pentru o perioadă determinată - la data la care consumatorul a intrat în posesia primului bun sau la data la care o terță parte, alta decât transportatorul și indicată de consumator, a intrat în posesia primului bun.

Pentru a-și exercita dreptul de retragere din contract, consumatorul trebuie să informeze vânzătorul cu privire la decizia sa de retragere din contract printr-o declarație fără echivoc (utilizând Formularul de Contact de aici Formular de Contact , sau o notificare trimisă pe e-mail la webshop@villagerstore.ro.

Pentru a respecta termenul de retragere din acord, consumatorul trebuie să trimită informarea privind exercitarea dreptului său de retragere, înainte de expirarea termenului legal.

În cazul retragerii din contract, vânzătorul rambursează consumatorului toate plățile primite de la acesta, inclusiv costurile de livrare a articolului (cu excepția costurilor suplimentare rezultate din alegerea de către consumator a unei alte metode de livrare decât cea mai ieftină metodă de livrare obișnuită oferită de vânzător), imediat și, în orice caz, în termen de cel mult 14 zile de la data la care produsul a fost returnat. Rambursarea plăților va fi efectuată de către vânzător folosind aceleași mijloace de plată care au fost folosite de consumator în tranzacția inițială (dacă se folosește un card de plată, rambursarea se va face în contul bancar asociat cu acel card de plată), cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord în mod expres cu o soluție diferită; în orice caz, consumatorul nu va suporta niciun comision în legătură cu această rambursare.

În cazul retragerii din Contractul de achiziție de bunuri/bunuri, Vânzătorul poate amâna rambursarea până la primirea bunului sau până când primește dovada returnării acestuia, oricare dintre aceste evenimente are loc mai întâi.

Consumatorul este obligat să returneze sau să predea vânzătorului bunul imediat și, în orice caz, în termen de cel mult 14 zile de la data la care a informat vânzătorul cu privire la retragerea din contract. Termenul este respectat dacă consumatorul trimite înapoi articolul înainte de expirarea perioadei de 14 zile. Consumatorul va trebui să suporte costurile directe de returnare a articolului.

Consumatorul este răspunzător numai pentru diminuarea valorii bunului care rezultă din utilizarea acestuia într-un mod diferit de cel necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea bunului.

Dreptul de retragere nu se acordă consumatorului în legătură cu contractele:

1) pentru prestarea de servicii, în cazul în care vânzătorul a executat integral serviciul cu consimțământul expres al consumatorului, care a fost informat înainte de prestarea serviciului că, după executarea serviciului de către vânzător, își va pierde dreptul de a se retrage din contract;

2) în care prețul sau remunerația depinde de fluctuațiile pieței financiare, asupra cărora Vânzătorul nu exercită control, și care pot apărea înainte de expirarea termenului de retragere din Contract;

3) în care obiectul prestației este un obiect realizat la comanda, fabricat conform specificațiilor consumatorului sau care servește la satisfacerea nevoilor sale individuale;

4) în care obiectul returului este un articol care se deteriorează rapid sau are un termen de valabilitate scurt;

5) în care obiectul prestației este un articol livrat într-un ambalaj sigilat, care nu poate fi returnat după deschiderea ambalajului din motive de protecție a sănătății sau de igienă, dacă ambalajul a fost deschis după livrare;

6) în care obiectul prestației este constituit de obiecte/lucruri care, după livrare, datorită naturii lor, sunt legate în mod inseparabil de alte lucruri;